23948sdkhjf

Deichmann satser på Danmark

Der er gjort noget særligt ud af Danmark og Sverige, når Deichmann lige nu lancerer en ny reklamekampagne for at styrke sit brand.
Mens der kører én kampagne på det tyske hjemmemarked - og i tyve andre lande - er der udviklet en ny dansk og svensk kampagne sammen med UncleGrey.

sko som det passer dig - er det sådan, man på dansk siger weil wir Schuhe lieben? Hvis man spørger Jesper Søderberg, Client Service Director hos UncleGrey i Aarhus, så er svaret ja - selvom der ikke ligefrem er tale om en ordret oversættelse.

Jesper Søderberg er ankermand for det kreative team bag den nye danske kampagne for Deichmann, som bygger på en række indsigter i markedet og hos forbrugeren. Netop nu starter kampagnen, der giver Deichmann Danmark et slogan igen efter flere år uden.

Ny måde at kommunikere på
Julia Schmitz har siden årsskiftet været ny administrerende direktør for Deichmann i Danmark og Sverige. Hun fortæller om den nye markedsføringstilgang til det danske og svenske marked:

- Med det nye slogan ønsker vi at ændre måden at kommunikere med vores kunder på. I stedet for at fortælle om vores størrelse og vækst, vil vi have øget fokus på, hvad vi kan gøre for DIG (kunden).

- Sloganet sko som det passer dig har flere lag. Det fortæller, at uanset dit humør, temperament, smag, stil størrelse og pengepung, så har vi de sko, der passer dig. Men det siger også, at du kan handle, som det passer dig: i vores butikker, med eller uden hjælp fra vores personale - eller hjemmefra i vores online shop.

Deichmann skal være modtagerorienteret
Mens formålet er det samme som i andre lande – at brande Deichmann som paraplymærke for sko – er kampagnen, vinklen og ordene anderledes i Danmark og i Sverige.

- I Danmark er Deichmann nødt til at være mere modtagerorienteret, siger Jesper Søderberg og fortsætter:

- Danskerne er lidt skeptiske over for alt, hvad der kommer udefra, og danskerne synes nok, at vi faktisk har ret, og at det er alle de andre, der skal rette sig ind efter os. Blandt andet derfor har vi også svært ved at acceptere et afsenderorienteret budskab. Vi har derfor brug for en ny tone of voice og en kommunikation, der bygger på forbruger-indsigter.

Han lytter og forstår kvinder
Omdrejningspunktet i kampagnen er den tillidsvækkende Doc med intense øjne, der som en anden brevkasseredaktør besvarer spørgsmål om små dilemmaer, som vi alle kan relatere til og smile af. Doc bruger hver gang forskellige sko-styles som svar. Doc er ham, der lytter til og forstår kvinder og deres hang til sko. Hver gang slutter han sit svar med replikken: ”Inderst inde ved du det bedst selv”. For sådan er danske kvinder jo også.

Kampagnen kører på TV, print og understøttes af Deichmanns digitale kommunikation, inkl. en ny dansk Facebook side, der blev lanceret primo marts 2014. I Danmark åbnede Deichmann sin første danske butik i Aarhus i 2003 og har i dag 36 butikker landet over samt en online shop, der blev lanceret i 2011.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109